Home » , » Info Banjir : Terkini 18 jalan ditutup sementara di Terengganu

Info Banjir : Terkini 18 jalan ditutup sementara di Terengganu

Written By Berita Setiap Hari on Tuesday 10 December 2013 | 21:17


KUALA TERENGGANU 11 Dis. - Sebanyak 18 jalan ditutup sementara akibat dinaiki air sehingga pukul 9 pagi ini di beberapa daerah yang dilanda banjir di negeri ini.

Jurucakap Majlis Keselamatan Negara (MKN) negeri memaklumkan, daripada jumlah itu, 10 daripadanya adalah jalan di Hulu Terengganu, tiga jalan di Setiu, masing-masing dua jalan di Kemaman dan Marang serta sebatang jalan di Dungun.

Katanya, jalan yang terpaksa ditutup untuk laluan kenderaan di Hulu Terengganu ialah Kilometer 8 Jalan Kuala Berang-Pengkalan Ajal; Kilometer 7.2 Jalan Bukit Diman-Felda Tersat; Jalan Felda Mengkawang Tersat, Jalan Kampung Gaung-Kuala Jeneris, Jalan Kampung Kepah-Payang Kayu, Jalan Matang-Sungai Tong, Jalan Matang-Kuala Telemong, Jalan Matang-Kampung Nibong, Jalan Kampung Jak-Kuala Kejir dan Kilometer 7, Jalan Kuala Berang-Pasir Tinggi (jambatan runtuh).

Sementara itu, jalan lain yang ditutup ialah Jalan Pelong-Sungai Tong, Jalan Gong Terap-Telaga Papan dan Jalan Permaisuri-Hulu Seladang di Setiu, Jalan Chukai-Air Putih (Kampung Sungai Pinang) dan Jalan Chukai-Air Putih (Kampung Paman) di Kemaman, Jalan Pengkalan Berangan-Temala dan Jalan Pulau Kerengga-Pengkalan Berangan (Marang) serta Jalan Durian Mentangau di Dungun. - UTUSAN

Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Berita Setiap Hari - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger