Home » » Maut paramotor terhempas

Maut paramotor terhempas

Written By Berita Setiap Hari on Monday 12 October 2015 | 21:07


KAMPUNG RAJA - Seorang peminat sukan paramotor maut selepas paramotor yang dkendalikannya terhempas ketika dia melakukan penerbangan di kawasan pantai Air Tawar, di sini, petang kelmarin.

Difahamkan mangsa, Aziz Noh, 50, yang bekerja sebagai pembantu operasi sebuah sekolah rendah di Rantau Panjang, Kelantan berpengalaman dan aktif dalam sukan  luncur udara bermotor itu.

Menurut sumber, kejadian kira-kira jam 6.20 petang itu berlaku ketika mangsa sedang meluncur di udara di kawasan pantai tersebut bersama-sama empat peluncur udara lain yang juga rakannya.

Katanya, mangsa pada sebelah paginya dikatakan pergi ke kejohanan paramotor di Kuala Terengganu sebelum singgah di pantai Air Tawar ketika dalam perjalanan pulang ke Rantau Panjang.

“Kejadian berlaku ketika mangsa melakukan penerbangan kali kedua pada petang itu apabila secara tiba-tiba paramotor dikendalikan mangsa dipercayai mengalami masalah teknikal sebelum terhempas di pantai tersebut pada ketinggian dianggarkan 20 meter,” kata sumber.

Menurutnya, lebih menyayat hati, isteri dan seorang anak mangsa yang turut berada di tempat kejadian dikatakan turut menyaksikan kejadian itu.

Katanya, mangsa yang masih bernyawa kemudian dikejarkan menggunakan ambulan Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Besut yang tiba tidak lama kemudian ke Hospital Besut.

Bagaimanapun mangsa dikatakan meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan di Unit Kecemasan hospital berkenaan akibat kecederaan dalaman.

Jenazah Aziz atau lebih dikenali Aziz Spekar Rantau kemudian dituntut ahli keluarga kira-kira jam 10.30 malam kelmarin untuk dibawa pulang ke kampungnya di Kampung Gual Sitok, Rantau Panjang untuk urusan pengebumian.

Sementara itu, Pegawai Pertahanan Awam Daerah, Suhaimi Awang ketika dihubungi mengesahkan pihaknya menerima panggilan daripada orang awam memaklumkan kejadian itu kira-kira jam 6.21 petang kelmarin.

Kata beliau, sejurus selepas mendapat maklumat tersebut, tiga anggota JPAM bersama sebuah ambulan bergegas ke tempat kejadian.

“Mangsa seorang lelaki yang mengalami kesukaran bernafas dan dipercayai mengalami kecederaan dalaman di bahagian leher telah dikejarkan ke Hospital Besut,” katanya.
Promosi Pasang Astro 
PROMOSI : PEMASANGAN ASTRO
( BULANAN SERENDAH RM22.35 SAHAJA SELAMA 1 TAHUN )
TERENGGANU,KELANTAN, PAHANG
Siap Pasang ( complete sume hanya Bulanan Serendah RM22.35 Sahaja SELAMA 1 TAHUN )
1 DEKODER SET
1 OUTDOOR UNIT
1 WAYAR 20METER PERCUMA
*TIADA CAJ TERSEMBUNYI UNTUK PEMASANGAN
* WARANTI SELAMA ANDA MELANGGANG ASTRO UNTUK SET DEKODER
* HARGA PEMASANGAN BAYAR PADA INSTALLER SELEPAS DI PASANG
# Lebih murah & menjimatkan masa disamping menambah ilmu pengetahuan
# Dari rancangan kanak-kanak,hiburan,sukan,agama,sains & teknologi dalam 1 ASTRO
HUBUNGI- whatsapp CAL ke no - 01129206584
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Berita Setiap Hari - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger