Home » » Bomoh didakwa cabul pelajar

Bomoh didakwa cabul pelajar

Written By Berita Setiap Hari on Tuesday 17 December 2013 | 17:45


SABAK BERNAM – Mahkamah Majistret Sungai Besar menetapkan 21 Januari depan bagi sebutan semula kes seorang bomoh bergelar ‘ustaz’ yang didakwa atas kesalahan mencabul seorang pelajar tingkatan tiga di rumahnya awal bulan ini.

Keputusan itu diputuskan Majistret, Shah Wira Abdul Halim selepas tertuduh, Fadzil Hasan, 53, memohon satu tarikh lain untuk melantik peguam dalam membantunya membela diri dalam perbicaraan kes tersebut.

Mengikut fakta kes, tertuduh didakwa mencabul kehormatan seorang pelajar perempuan di rumah lelaki itu di No 48 Jalan Melor Taman Pertama Sabak Bernam pada jam kira-kira 11.40 malam 6 Disember lalu.

Tertuduh didakwa dengan sengaja memegang bahagian sulit di tubuh mangsa ketika gadis itu menemani bapanya menjalani rawatan kesihatan.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman sehingga 10 tahun penjara atau dengan denda atau dengan sebat atau dengan mana-mana dua daripada pertuduhan asal.

Kes itu dikendalikan, Timbalan Pendakwa Raya, Izza Munirah Mansor.

Sinar Harian 8 Disember lalu melaporkan, seorang gadis dicabul seorang bomoh.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Muhammad berkata, kejadian kira-kira jam 11.40 malam itu berlaku sewaktu bapa mangsa berusia 46, ingin mendapatkan rawatan tradisional selepas mengadu sakit perut.

Katanya, sebaik bapa mangsa tiba di rumah ustaz itu, lelaki yang turut membawa anak perempuannya berusia 15 tahun itu diarahkan suspek baring dengan keseluruhan badannya ditutup dengan kain dan menutup lampu rumah berkenaan.

“Suspek kemudiannya memberitahu kepada bapa mangsa hantu di dalam badannya itu telah berpindah ke badan anaknya (mangsa) dan menyuruh gadis itu baring di ruang tamu rumah dengan ditutupi kain.

“Suspek kemudiannya mengarahkan bapa mangsa bangun dan duduk di atas kerusi sambil suspek meneruskan rawatan ke atas mangsa kononnya ingin membuang hantu dalam badan gadis berkenaan,” katanya.

Noor Mushar berkata, sebaik saja bapa mangsa duduk di kerusi itu, dia yang kepenatan terlelap kira-kira 20 minit dan apabila tersedar dari tidur, dia terkejut apabila mendapati bomoh terbabit sedang leka meraba badan anaknya.

Berang dengan perlakuan jijik suspek, katanya, bapa mangsa terus mengajak anaknya itu pulang ke rumah.
--Sharian
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Berita Setiap Hari - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger