Home » » Stong tagih nyawa pendaki

Stong tagih nyawa pendaki

Written By Berita Setiap Hari on Sunday 29 December 2013 | 21:12


Kuala Krai: Raungan pilu ibu bapa seorang pelajar Universiti Kebangsaan Singapura yang maut akibat lemas selepas tergelincir dari tebing Gunung Stong, dekat sini, ketika melihat pemandangan waktu senja membuatkan pekarangan Bilik Mayat Hospital Kuala Krai diselubungi suasana hiba, semalam.

Dua warga emas lingkungan 60-an itu dilihat berpelukan sambil menangis selepas dimaklumkan seorang rakan mangsa mengenai kejadian menimpa anak mereka.
Dalam kejadian kelmarin, mangsa, Lee Jun Jie, 23, bersama 22 pelajar dari universiti terbabit tiba di Dabong, dekat sini, kira-kira jam 4 petang, sebelum dibawa beberapa pemandu pelancong rakyat tempatan mendaki Gunung Stong untuk berkhemah di Kem Baha sebagai satu aktiviti luar universiti berkenaan.

Selepas tiba di kem berkenaan kira-kira jam 7 malam, mangsa yang berasal dari Thoh Yi Drive, Singapura dan mengambil jurusan kejuruteraan mekanikal, meninjau pemandangan waktu senja sebelum tergelincir akibat tebing licin berikutan hujan sebelum itu.

Mangsa dipercayai terjatuh ke dalam air terjun Stong yang jaraknya kira-kira 10 meter dari tebing tempat dia terjatuh dan terus hilang.

---Hmetro
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Berita Setiap Hari - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger