Home » » Adik tanya urusan majlis kahwin sebelum kemalangan

Adik tanya urusan majlis kahwin sebelum kemalangan

Written By Berita Setiap Hari on Saturday 10 October 2015 | 04:20


BESUT - Empat termasuk seorang pengantin baharu lelaki maut selepas kereta yang mereka naiki bertembung dengan kenderaan pacuan empat roda di KM93, Jalan Kuala Terengganu-Kota Bharu dekat Kampung Renek, Jerteh di sini pada pukul 2.20 petang tadi.
 
BACA JUGA >>>Gambar Gambar Kemalangan Ngeri Di Kg Renek
video di sini>> https://www.youtube.com/watch?v=pAujjsNqtGc&feature=youtu.be

Ketua Polis Daerah Besut, Suprintendan Khaled Che Lah berkata, mangsa yang maut ialah pengantin, Muhamad Norizan Mohd Noor, 20; ibu mertuanya Rozila Jusoh, 42; dan dua adik iparnya Norma Mohd Zaki, 15; dan Muhammad Haikal Zaki, 2.
 
Seorang lagi mangsa yang juga pengantin perempuan Noraliza Zaki, 18, cedera parah di kaki serta tangan dan keadaannya dilaporkan stabil.
 
Ketika kejadian, kelima-lima anggota keluarga berkenaan dikatakan dalam perjalanan dari Kelantan menuju ke Setiu sebelum kenderaan jenis Perodua Viva itu terbabas setelah melanggar sebuah kereta sebelum memasuki laluan bertentangan.
 
"Kenderaan pacuan empat roda jenis Isuzu D-Max itu gagal mengelak lalu merempuh secara berhadapan dengan Perodua Viva yang dipandu Muhamad Norizan," katanya kepada Bernama di sini hari ini.

[ARTIKEL BERKAITAN:  Ajal pengantin lelaki bersama ibu mertua, ipar]

Kesemua mayat mangsa dihantar ke Unit Forensik Hospital Besut manakala mangsa yang cedera menerima rawatan di hospital sama.
 
Sementara itu, abang pengantin lelaki, Mohamad Nazri, 29, berkata adiknya meminjam keretanya untuk menjemput pengantin perempuan dan keluarganya untuk majlis menyambut menantu di kediamannya di Kampung Gong Terap, Setiu.
 
Katanya, majlis nikah adiknya itu diadakan pada malam Rabu lepas di rumah pengantin perempuan di Kampung Chetok, Pasir Mas, Kelantan.
 
"Ketika dalam perjalanan pulang, arwah adik ada menghubungi saya bertanyakan tentang persiapan majlis kenduri di rumah bagi menyambut kedatangan adik ipar saya ke kampung kami," katanya ketika ditemui di rumah mayat Hospital Besut.
 
Menurut Mohamad Nazri, tidak lama selepas itu beliau terkejut apabila dimaklumkan oleh rakannya bahawa telah terlihat keretanya terbabit dalam kemalangan.
 
Suami Rozila, Zaki Abdullah, 45 berkata beliau reda dengan pemergian isteri dan dua anaknya serta menantunya yang belum sempat dikenali dengan lebih dekat. - Bernama
Promosi Pasang Astro 
PROMOSI : PEMASANGAN ASTRO
( BULANAN SERENDAH RM22.35 SAHAJA SELAMA 1 TAHUN )
TERENGGANU,KELANTAN, PAHANG
Siap Pasang ( complete sume hanya Bulanan Serendah RM22.35 Sahaja SELAMA 1 TAHUN )
1 DEKODER SET
1 OUTDOOR UNIT
1 WAYAR 20METER PERCUMA
*TIADA CAJ TERSEMBUNYI UNTUK PEMASANGAN
* WARANTI SELAMA ANDA MELANGGANG ASTRO UNTUK SET DEKODER
* HARGA PEMASANGAN BAYAR PADA INSTALLER SELEPAS DI PASANG
# Lebih murah & menjimatkan masa disamping menambah ilmu pengetahuan
# Dari rancangan kanak-kanak,hiburan,sukan,agama,sains & teknologi dalam 1 ASTRO
HUBUNGI- whatsapp CAL ke no - 01129206584
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Berita Setiap Hari - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger